Veelgestelde vragen - FAQ

Betalingen

Babyspullen huren bij Babyrentals, hoe werkt dat?
We hebben het in een notendop voor je samengevat. Kijk op de hoe werk het pagina voor meer informatie.
Hoe kan ik betalen?
We accepteren iDeal en Bancontact.
Van welke IBAN wordt er geïncasseerd?
Dat is de IBAN waarmee je de initiële eerste betaling via iDeal of Bancontact doet tijdens het bestelproces.
Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten?
Je kunt je abonnement na afloop van de vooraf gekozen initiële looptijd stopzetten door je bestelling te retourneren.
Sluit ik altijd een abonnement af?
Ja. Je kiest op de productpagina de looptijd van je abonnement. Dit kan variëren van maar één maand tot meerdere maanden. De prijs betaal je per maand en wordt vanaf de tweede betaling automatisch geïncasseerd.
Wanneer wordt het maandelijkse bedrag geïncasseerd?
De eerste betaling doe je zelf op de website tijdens het bestelproces. De tweede betaling volgt 34 dagen na de startdatum van je huurperiode, mits je niet voor één maand looptijd hebt gekozen en je bestelling al hebt geretourneerd. De tweede betaling is op 34 dagen na startdatum ingesteld, zodat je nog zeker 3 dagen hebt om te retourneren en toch voor de volle 30 dagen per maand gebruik kunt maken van de gehuurde spullen. Vanaf de derde betaling zal het maandelijkse bedrag telkens na 30 dagen opnieuw worden geïncasseerd.
Kan ik mijn abonnement stopzetten voordat de vooraf gekozen looptijd is afgelopen?
Je kunt de spullen wel alvast retourneren, maar je abonnement kan niet stopgezet worden voordat de eindatum van de door jou gekozen looptijd is bereikt. Je hebt namelijk korting gekregen op de maandelijkse betaling door een langere looptijd te kiezen. WIl je je bestelling annuleren en alle kosten in één keer betalen, dan is dat mogelijk. Neem dan contact met ons op.
Betaal ik verzend- of retourkosten?
Nee. Bij ons betaal je geen verzend- of retourkosten. Voor de prijs die je ziet op de productpagina versturen wij de producten naar jou en kun jij ze later weer retourneren.
Betaal ik administratiekosten of overige verborgen kosten?
Nee. Bij ons betaal je alleen de prijs die je op de productpagina ziet. Deze prijs is inclusief btw en er worden geen administratiekosten of andere verborgen kosten in rekening gebracht.
Moet ik een waarborgsom betalen?
Nee. Nee. Wij vertrouwen er op dat je zorgvuldig met onze producten omgaat en deze netjes behandelt. Zo houden wij de kosten laag en maak jij ons en andere huurders blij.
Kan ik in termijnen betalen?
Ja, je betaalt een vast bedrag per maand.

Producten

Wat voor producten bieden jullie aan?
Bekijk alle productaanbod. We blijven ons assortiment uitbreiden. Heb je suggesties? Laat het ons weten door contact met ons op te nemen.
Zijn de spullen nieuw als ik ze huur?
Het is natuurlijk veel duurzamer als producten niet door maar één klant gebruikt worden. Daarom verhuren we de spullen na het eerste gebruik ook aan andere klanten. Natuurlijk nadat ze grondig gereinigd en gecontroleerd zijn.
Zijn de spullen die ik huur schoon en veilig?
Absoluut. Na terugkomst van een verhuur wordt het product gecontroleerd op compleetheid en werking. Als er eventueel iets defect is wat gerepareerd kan worden door bijvoorbeeld onderdelen te vervangen, dan doen we dat. Als het niet gerepareerd kan worden, dan gaat het uit de verhuur. Daarna wordt het product grondig gereinigd. Zo zorgen we dat al onze producten schoon zijn en veilig te gebruiken.

Verzending

Waar bezorgen jullie?
Wij bezorgen overal in Nederland en België met behulp van pakketbezorger GLS. Zij kunnen vrijwel overal bezorgen, mits het afleveradres goed te bereiken is en zonder verdere instructies te vinden is via GPS.
Komt mijn pakket altijd op tijd binnen?
Voor het leveren van de bestellingen zijn wij afhankelijk van onze vervoerder GLS. Wij versturen jouw bestelling één werkdag voor de startdatum zodat je het op de startdatum ontvangt. Door drukte of andere tegenvallers aan de kant van GLS kan het zijn dat jouw pakket vertraagd is. We raden je aan om de huurtermijn minstens één dag voordat je het product nodig hebt te starten. Wil je meer zekerheid? Laat dan de startdatum nog wat eerder ingaan. De actuele bezorgdatum en bezorgtijd kun je vinden op de Track&Trace pagina van GLS.
Kan ik mijn pakket laten bezorgen op een vakantieadres (zoals een bungalowpark)?
Nee, kies voor een woonadres als afleveradres. Helaas leert de ervaring dat bestellingen tijdens het leveren op een vakantieadres vaak zoek raken. Dat komt omdat de bestelling op een vakantieadres afgeleverd moet worden bij een receptie of magazijn, waar de ontvanger niet weet voor wie de zending bedoeld is. Ook een afhaalopdracht inplannen op een vakantieadres is erg lastig. Laat je bezorging dus op een woonadres leveren en afhalen. Kies je er toch voor om op een vakantieadres te bezorgen of het daar te laten ophalen, dan ben jij als huurder verantwoordelijk dat het aankomt en het weer bij ons terugkomt, zoals staat beschreven in de Algemene Huurvoorwaarden.

Huurtermijn

De looptijd van mijn abonnement is bijna afgelopen. Hoe kan ik mijn producten retourneren?
7 dagen voor het einde van je huurperiode ontvang je van ons een e-mail met meer informatie. Houd je mailbox dus in de gaten wanneer je huurperiode bijna afloopt. Of check de retourenpagina.
De einddatum van mijn huurtermijn valt in het weekend, kan ik mijn producten dan retourneren?
In het weekend is het helaas nog niet mogelijk om je producten te retourneren. Onze vervoerder rijdt dan niet en wij zijn niet geopend. Geen zorgen, we hanteren daarom een termijn van 3 dagen speling. Voorbeeld: Valt jouw einddatum op zaterdag 1 februari? Dan heb je tot dinsdag 4 februari de tijd om de bestelling te retourneren. Heb je ondanks die 3 dagen speling geen mogelijkheid om de producten tijdig te retourneren? Dan moet je ze vóór het aflopen van de einddatum retourneren (bijvoorbeeld op vrijdag 31 januari).
Is het goedkoper om te kiezen voor een langere huurperiode?
Ja. De prijs per maand is lager wanneer je een langere huurperiode kiest.
Uit welke huurtermijnen kan ik kiezen?
De beschikbare huurtermijnen staan vermeld op de productpagina's. Je kunt daar een keuze uit maken.
Mijn huurperiode is bijna afgelopen, maar ik wil langer gebruik maken van mijn producten. Kan ik mijn huurperiode verlengen?
Jazeker. Je kunt de producten zolang gebruiken als je wil. De maandelijkse betaling zal iedere maand automatisch worden geïncasseerd.
Met welke voorwaarden ga ik akkoord als ik spullen bij Babyrentals huur?
We zijn transparant en houden niet van kleine lettertjes, maar om te zorgen dat jij en wij niet voor onprettige verrassingen komen te staan, hebben we de Algemene Huurvoorwaarden. Hier ga je mee akkoord als je bij ons een bestelling plaatst.

Staat je vraag er niet tussen?

Kijk of we online zijn op de chat of stuur je vraag per e-mail naar support@babyrentals.nl. We komen dan z.s.m. op je vraag terug.
We zijn ook telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 - 17:00 op het telefoonnummer 0031(0)857737663.